Şekersiz Hurmalı Kestane Topları



Yeni yıl kararlarım arasında hayatımdaki fazlalıklardan kurtularak, azla yetinmeye, minimalizme yönelmeyi hedeflemiştim. İlk adımı da Kış Detok su ile atmıştım. Diyetisyenmelda ile 5 günlük bir program sonrasında bunu uzatıyım ve 21 gün şekersiz diyetine dönüştürerek, biraz bedenimi dinlendiriyim, arınıyım diye devam ediyorum. 10 güne kadar kaç gün şeker yemediğimi sayarken şuan sayısını unuttum:) Bir noktadan sonra 'YEMİYORUM' kafanıza yerleştikten ve birine bu konuda söz verdikten sonra unutuyorsunuz:) Çok alıştım:) Bu esnada hayatıma güzel tarifler kazandırmaya devam ediyorum. Sayıyorum.. Vee bitti.. 21 gün sonunda gidip en sevdiğim yerden kazandibi yedim! Beklediğim gibi olmadı. En sevdiğim kazandibini yemekten mutlu değildim. Ge.en sene ki şeker orucunu sütlaç ile açmıştım ve yine aynı duyguyu yaşadım! Yemezsem ölürüm dediğim tatları bir anda unutuyorsunuz. Gün sayarken, bitti diye üzülür oldum.

Bu tarifi daha önce de denemiştim, çok yaratıcı tarifleri olan Cafedehera nın sayfasından alıntı yaptım. Çocuğunuz ve kendiniz için hazırlayabileceğiniz harika şekersiz atıştırmalıklar. Kestane seviyorsanız bu tarife bayılacaksınız:) Tarifte kestane miktarı daha fazla en elimde olan miktarla yola çıkıp, onu sizlerle paylaşıcam.



ŞEKERSİZ HURMALI KESTANE TOPLARI

255 g kestane (Haşlama ya da fırın olarak pişirebilirsiniz)
12 adet hurma (Ramazan'da satılan küçük hurmalardan, medine hurması kullanıyorsanız sayıyı azaltın)
1 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı kakao
*Aroma katmak için içine biraz kahve ya da portakal kabuğu rendesi ekleyebilirsiniz.
NOT: Ayrıca kestane miktarını azaltarak badem ya da badem unu ekleyebilirsiniz.

Hurmaları sıcak suda 10-15 dk bekletiniz. Böylece biraz şişerek, çekirdekten daha kolay ayrılıyorlar, hemde kuru kalmıyorlar.
Kestaneleri kabuklarından ayırarak bir kaseye alınız.
Kestane ve hurmaları rondo yardımı ile öğütünüz.
İçine kakao, bal, tarçın ekleyerek karıştırınız. Karışım pestil gibi birbirine yapışmalı, eğer yapışmıyorsa 1-2 yemek kaşığı su ilave edebilirsiniz.
Sonra karışımı elinizde ufak toplar haline getirerek, kakao ya da hindistancevizine bulayarak servis edebilirsiniz.
Buzdolabında saklayarak, 5-6 gün boyunca tüketebilirsiniz.

Afiyet olsun,



Etiketler: , , , , , , , ,