Sevgililer Günü/Milföy Hamuru ile kalpli pufidik tatlılar - Valentine Day/Heart Puff Pastry


Sevgililer gününe kim nekadar inanır bilmem ama bazı şeylerin dünya genelinde kutlanması herşeyden önce heryerin kalplerle ve kırmızı süslenmesi bile eğlenceli ve güzel. Herşeyin kalplerden oluştuğu bugün için bende kendi kalplerimi hazırladım. Yarın akşam evde olmayacağım için bugünden hazırlamak istedim. Eşimle beraber çayın yanında çok güzel gittler.. Tabi bu kolay tatlıyı seçmemde, işten geç gelip, hazırlayabieceğim kolay bir tatlı olduğu için tercih ettim. Daha önce üçgen şeklinde ve içerisine çikolatalı puding koyarak denemiştim ama pudingin çikolatası çok yoğun değil beni çok mutlu etmediler. Sanırım vanilya yada muzlu ile daha güzel olabilir, milföy hamuruna beyaz kremanın daha çok yakışıcağına inanıyorum. Tabikide nutelladan sonra:D Bu seferki denememde, kalplerin içini nutella ile doldurdum. Nutella, fırında akmadı ve içerisine yapışarak harika bir dolgu malzemesi oldu.

Herkesin sevgliler günün kutluyorum ve sevgi dolu, bol kalpli güzel bir gün diliyorum. Aşk her zaman güzellikleri de beraberinde getirir. Söylenen sevgi sözcükleri, mutlu bir gülümseme ve bakışın yerini hiçbirşey alamaz. Kalbe giden yol, mideden geçer diyerek, bu kalpli milföy hamuru, kolay tarifi aşağıda paylaşıyorum..

Milföy hamurlarını buzluktan çıkarıp, oda sıcaklığında biraz yumuşayınca, kalp kurabiye kalıbı ile kalp şekiller çıkarıp, çay kaşığı yardımı ile içerilerine birer çay kaşığı nutella koyup, taşırmadan ,zerine diğer parçayı yapıştırıp, kenarlarını bastırıp iki hamuru birbirine yapıştırınız. 180 derece ısıttığınız fırına atmadan önce üzerlerine yumurta sarısı sürüp, fırınlayınız. 15-20 dk sonra üzerleri iyice kızarınca servis tabağına alıp, üzerlerine pudra şekeri serpiniz. Bizde pudra şekeri kalmayınca kakao denedim ama pudra şekeri kadar başarılı değil! Biraz acımsı bir tadı oluyor.. Pudra şekeri ile kar yağmış gibi dayanılmaz gözüküyorlar. Çayın yanına sıcak servis ediniz.

Afiyet olsun..

Etiketler: , , , , , , , , , , , ,