Ispanaklı Makarna - Pasta with spinach

 

Geçen hafta geçen soguk günlerin üzerine, bütün kışlıkları aktardım, tedbirleri aldım, bu seferde havalar ısındı:D Artık sonbahar kavramını yaşamayacağız sanırım. Ya sıcak ya soguk.. ceketimizi alıp dışarı çıkamayacağız.

Yalnız markete girince kışı ne kadar özlediğimi ve ne kadar çeşitli olduğunu anladım. Yazın cıvıltısı ayrı bir güzel.. Ama ihmal edilmemesi gereken bir gerçek var ki, ıspanak, pırasa.. sebze açısından çok zenginmiş! Başka bir özlemde balık! Sezon açılınca evlerden yayılan mis gibi balık kokuları ve göz alıcı balık tezgahları. Palamutla hamsiyle başlayan sezonda, birbirinden lezzetli balıklar, birbirini takip ediyor. Balık yağlandıkça, büyüdükçe lezzetide artıyor. Bu sene Yunanistan tatili bahanesiyle balıktan, deniz ürününden mahrum kalmasak ta alışık olduğumuz lezzetler başka.. Balık tezgaha çıkmışsa, kış gelmiş demektir. Benim kışı beklememin diğer bir sebebide balkabağı.. Yavaş yavaş kendini göstermeye başladı. Bir sürü tarif ayırdım. Bir inciri bir de kabağı özlemle bekliyorum. Buzdolabında incirli tart yapmak için bahçeden ayırdığım bir kova incir beni bekliyor! Umarım bozulmadan yetişirim onlar;)

Havalar soğuyunca gelmezmiş kış.. Kış sebzesi, meyvesi, balığı ile gelirmiş.. Ben kışın ne yapsam diye daha az düşünüyorum galiba..aklıma yemek gelmezse balık atıveriyorum fırına;)

Marketteki sebze şaşkılığımda, son kalan ıspanak demetini kaptım! Evet tek demet kalmış, az ama olsun, ozaman ıspanaklı makarna yapıyım dedim! Hem basit hemde lezzetli hem de renkli:D

Biryerde okumuştum, yediğimiz meyve ve sebzeler arasında farklı renkleri tercih etmeliymişiz.Mesela kırmızı üzüm.. çok faydalı bir meyveymiş. Ispanak yeşil rengi ile farklı bir duruşu olmasa da, vitamin olarak oldukça zengin.

MALZEMELER (2 kişilik)
 Bir demet ıspanak,
100 ml sıvı krema
Makarna.
Öncelikle bol su ile yıkayıp temizlediğimiz ıspanakları dogrumdadan buharda pişiriyoruz. Oldukça hızlı pişiyor ıspanak, biraz yumuşamaları yeterlidir. Daha sonra ıspanakları blender dan geçirip, püre haline getiriyoruz.

İstediğiniz tür makarnayı (ben kalem, penne ya da deniz kabuğu tavsiye ederim) öncelikle haşlıyoruz. Makarnayı biraz sulu bırakıp, üzerine krema ve ıspanak püresini döküp iyice karıştırıyoruz. Kremayı bol koymanızı tavsiye ederim. Makarnayı süzmeniz gerekiyorsa, önce tencerede kremayı ve ıspanak püresini iyice karıştırıp, makarnayı ekleyebilirsiniz. Ama krema miktarını karışım hafif sulu kalana kadar arttırabilirsiniz. Karışım hafif sulu kalacak şekilde bırakınız. Üzerine bol kaşar peynir ya da parmesan ile süsleyip, servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun..

Etiketler: , , , ,